Tidligere har vi været inde på på Knud Illeris og læringsteorier. I dette indlæg, vil vi komme ydeligere ind på Illeris' læringstrekant, som kan ses forneden.
Vi har også tidligere været inde på tilegnelse, hvorfor vi nu tager fat i samspil.
Børnene kommer til at spille sammen i hold og kommer derfor til at være afhængige af hinanden.
Dette kommer til udtryk via opgavekortene.
Uanset hvilken kategori børnene bliver udfordret i, vil de finde ud af at samarbejde er nøglen til succes.
Hvis der f.eks skal tegnes bliver tegneren altså nødt til at gøre sit bedste og samtidig skal barnet/børnene, som gætter, komme med nogle kvalificerede bud. Hvis en af dem ikke tager spillet alvorligt og samarbejdet er ikke eksisterende går holdet altså i stykker.
Derefter kan vi vi rykke videre i trekanten og konstatere at individet/barnet tilegner sig viden i form af samspil, som det kan bruge ude i samfundet og omverden.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar