Vi har i sinde at producere et bræt-spil for børn i alderen af 5-7 år. Formålet med spillet er at udfordre børnene i de syv intelligenser http://www.apro-kom.dk/cm186/
På denne måde vil børnene imens de leger og har det sjovt, blive udfordret og udviklet i forhold til dannelse, læring og egne kompetencer.
Hovedformålet er således ikke kun leg eller læring, men et spil hvor begge går hånd i hånd.
Spillets opgavekort fordre til at barnet skal præstere, hvilket kræver mentalt og kropsligt engagement og fordybelse. Derved kan præstationselementet forstærke barnets selvtillid og selværd via oplevelsen af at yde sit bedste.
Spillets udviklingsfremmende elementer giver mulighed for, at barnet kan afprøve sine egne kompetencer og udforske nye.
Udover udviklingen af børnenes faglige og individuelle færdigheder, opfordrer spillet også til social samvær med andre børn og evt. pædagoger/forældre.
Spændende projekt. Jeg beskæftiger mig netop nu med samme emne på pædagoguddannelsen - leg og læring.
SvarSletJeg er nysgerrig på jeres konklusion og endnu mere nysgerrig på om I formår at bibeholde legens værdier gennem jeres spil?